Organon IX

Olomouc • 11. – 13. září 2014

Anotace



Vybrané pohledy na žákovskou chybu ve výuce matematiky

Derek PILOUS
Katedra matematiky a didaktiky matematiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze

Příspěvek je referátem o stejnojmenné disertační práci, podané k obhajobě na PedF UK. Ta se soustředí na čtyři cíle: (1) teoretický rozbor pojmu chyba nejprve obecně a dále v matematice a v její výuce, (2) rešerše literatury věnované chybě v učení (opět obecně a v matematice) a formulace stávajícího paradigmatu, (3) hlubší analýza vybraných chyb z kognitivního hlediska, (4) průzkum názoru na chybnost a závažnost chyby u praktikujících učitelů a studentů učitelství matematiky. Většina závěru abstrahuje od náplně výuky, tedy matematiky, a je přenositelná na výuku jiných exaktních předmětu, jako fyziky, informatiky nebo logiky.

Zpět na program

Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.

Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.