Organon IX

Olomouc • 11. – 13. září 2014

Anotace



Škodlivost chyby je nutnou nebo postačující podmínkou k tomu, aby byla užitečná

Marta NOLLOVÁ
Katedra aplikované matematiky Fakulty informačních technologií ČVUT v Praze

Podíváme se blíže na některé chyby studentů a kantorů. Mnoho chyb studentů plyne z nepochopení významu implikace v tzv. klasické logice, tedy z faktu, že složený výrok "Z A plyne B nebo z B plyne A." je tautologií, což se zdá být v rozporu se "zdravým selským rozumem", který předpokládá, že A a B spolu musí souviset. Další časté chyby studentů souvisejí s nepochopením vztahu syntaxe a sémantiky. Metodickou chybou učitele tedy může být, pokud na tyto jevy neupozorní a nevysvětluje je hned od začátku výuky. Všimneme si i chyb plynoucích z roztržitosti učitelovy, z nichž ty drobnější mohou být užitečné pro aktivizaci studentů, jsou-li vybídnuti, aby svého vyučujícího "hlídali". Příspěvek vychází pouze z autorčiny praxe vyučující matematické logiky.

Zpět na program

Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.

Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.